Nem kell ettől megijedni, mert mindenkinek van egy-két jó története, csak elő kell keresni az emlékezetünkből. Az például senkit sem csigáz fel, hogy „1998-ban nyitottuk meg soroksári pékségünket”, az viszont már érdekesebb, hogy „amikor 1998-ban kibéreltük az üzlethelyiséget Soroksáron, kiderült, hogy a háború előtt itt működött a város egyetlen autógumi-javító műhelye. Az üzletünkben ma is ott lóg a falon az a 80 éves csavarkulcs, amit az átépítéskor találtunk”.

A vásárlók azt is nagyon szeretik, ha egy terméknek története van. Ha csak annyit írunk, hogy „egyik specialitásunk a fonott kalács”, azt három perc múlva már el is felejtik. De ha azt olvassák, hogy „a kalácsunk receptjét a feleségem sváb nagyanyja hagyta ránk, és öt éjszakánk ment rá, amíg újra rájöttünk az eredeti fonási mintára”, akkor legközelebb meg fogják nézni azt a kalácsot, ha nálunk járnak. És valószínűleg meg is veszik.  

Szóval meséljünk történeteket, pontosan úgy, ahogy a barátainknak mesélnénk egy vasárnapi ebéd mellett. Ezzel a történet olvasóját, vagyis a vásárlót is a barátunkká avatjuk – a barátok pedig ragaszkodnak egymáshoz.

A marketinget sok magyar vállalkozó még mindig valamiféle úri huncutságnak tartja, pedig nagyon is hasznos dolog. Most ne a multicégek hatalmas reklámkampányaira gondoljunk, inkább azokra a hirdetésekre, amiket egy kis- vagy középvállalkozás a helyi újságban vagy egy szórólapon jelentet meg, vagy azokra a szövegekre, amik a cég internetes honlapján és Facebook-oldalán szerepelnek.

Persze mindez csak akkor ér valamit, ha nyomot is hagy az emberekben. Ezt úgy érhetjük el, ha nem felejtünk el egy egyszerű igazságot: az emberek nem száraz tényeket, hanem történeteket szeretnek hallani. Így van ez már évezredek óta, és még sokáig így is marad. Erre alapozva találta fel a marketinges szakma a „storytelling”, vagyis a történetmesélés módszerét, amivel felkelthetjük mások kíváncsiságát, beavatva őket egy kevesek által ismert „titokba”. Szóval meséljünk nekik történeteket!

Na jó, itt jön a dolog nehezebbik része, mert nem elég egy egyszerű történetet elmesélni a cégünkről, hanem érdekessé is kell tenni. Kell esemény, fordulat, várakozás és happy end. Ettől lesz az egész izgalmas és érzelmekkel teli. Így bármilyen üzenet jobban rögzül, mintha csak egy szokásos reklámmal sulykolnánk, hogy miért jó a mi termékünk.

meseld elre vissza
9mei_750

m01

5/14
Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.
Loading ...