Lehet, hogy a harmincas években még csendesebb tempóban haladt a világ, de a siker záloga már akkoriban is az innováció volt. A Zeelandia laboratóriumában három éven át kísérleteztek egy teljesen újszerű technológiával, egy ’víz az olajban’ jellegű emulzióval, amelyben az apró vízcseppeket olaj öleli körül. Ettől kezdve a pékek, akik addig étolajjal vagy vajjal kenték be a sütőformákat, végre olyan szert használhattak, ami jól és egyenletesen tapadt, de nem égett rá a késztermékre, és nem volt kormos, olajos mellékíze. Ez volt a Carlo nevű formaleválasztó.
A nagy bejelentés
A De Klok című szaklap 1935 májusi száma szenzációs újdonságként közölte, hogy a Zeelandia egyszerre három új terméket is piacra dobott: egy krémekhez használható alapport és egy piskótaport, de a főszereplő egyértelműen a Carlo volt, amely forradalmasította a tepsi- és forma-zsírozást. A reklámszlogen is erre utalt: „Fittyet hányhat a gazdasági válságra! Ha a Carlóval zsíroz, rövid időn belül nagyvállalkozó lesz!”
A Carlo rengeteg előnyt jelentett a pékeknek, hiszen a sütőformák tiszták maradtak, a süteményeken végre nem érződött az olajos utóíz, ráadásul az új szer sokkal olcsóbb volt, mint az addig használt anyagok. Bár a szakma eleinte óvatosan fogadta az újdonságot, a Zeelandia fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy megismertesse partnereivel ezt az úttörő találmányt, amely örökre megváltoztatta a formaleválasztás addigi módját.
Az alapoktól a speciális igényekig
A Carlo sikere nyomán a Zeelandia felismerte a formaleválasztók fontosságát a modern sütőiparban, és kezdetét vette a folyamatos fejlesztés, amelynek eredményeként a formaleválasztók máig a cég legkeresettebb termékei között szerepelnek.
A pékségeknek és cukrászdáknak ma már rendkívül sok előírásnak kell megfelelniük. A sütőlemezeken nem keletkezhetnek ártalmas égéstermékek, és a sütés közben nem lehet füst, amit a dolgozók belélegezhetnek. Ráadásul a vásárlók is joggal várják el, hogy a pékáru felülete tiszta legyen, ne pedig megfeketedett, vagy kellemetlen mellékízű.
A Zeelandia megoldása minderre egy speciális, sokoldalú formaleválasztó család, és a cég a megfelelő formaleválasztó kiválasztásához szaktanácsadást is nyújt, figyelembe véve a tészta típusát, a sütőlemezek bevonatát, a gyártási folyamatot és a szóróberendezést is. Így a Zeelandia kínálata a pékszakma összes területét lefedi, minden partnere számára biztosítva a tökéletes formaleválasztó képességet, a tiszta környezetet és a gazdaságos felhasználást.
We think you use an outdated browser. One that can't handle HTML5 properly. This magazine is made with Magzmaker, the online magazine cms, that uses modern techniques based on HTML5. We hope that you can install either the latest version of Internet Explorer, Google Chrome or Mozilla Firefox. These browsers allow you to view this magazine smoothly.
Download the latest version of Internet Explorer hier.
Download the latest version of Firefox hier.
Download the latest version of Chrome hier.